اخبار سازمان

نشست خیرین فضای سبز برگزار شد

با توجه به ضرورت مشارکت و همکاری شهروندان در اجرای امور به ویژه حفظ و توسعه فضای سبز شهری نشستی با حضور برخی از سازمانهای مردم نهاد و خیرین فضای سبز برگزار شد.

در این نشست که رئیس کمیسیون بهداشت، خدمات شهر و محیط زیست شورای اسلامی، معاون خدمات شهر شهرداری و سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز حضور داشتند بر لزوم همکاری و مشارکت حداکثری شهروندان، سازمانهای مردم نهاد و خیرین فضای سبز با شهرداری تاکید شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل؛ در این نشست سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز ضمن تقدیر از همکایهای صورت گرفته توسط سازمانهای مردم نهاد و خیرین فضای سبز گفت: با توجه به اقلیم خشک منطقه و کاهش شدید نزولات جوی در سالهای اخیر متاسفانه مشکلات زیادی در زمینه‌ی فضای سبز ایجاد شد که برخی مسائل فرهنگی نیز بر این مشکلات دامن زد اما با توجه به ضرورت امر در صدد هستیم تا با استفاده از بهترین راهکارها و بهره‌مندی از مشارکت شهروندان و همکاری سایر سازمانهای مردم نهاد و خیرین در مقوله‌ی فضای سبز بتوانیم شهر را به استانداردهای مورد نظر نزدیک کنیم.

مهندس طباطبایی با اشاره به ضرورت مشارکت تمامی اقشار جامعه در اجرای امور گفت: شهرداریها هرچند که قدرتمند و توانمند باشند اما باز هم نمی‌توانند امور را به طور کامل و به نحو 100 درصد به انجام برسانند لذا در این راستا ما دست یاری به سمت مردم، سازمانها و سایر خیرین در مباحث مختلف به ویژه فضای سبز دراز کرده‌ایم و امیدواریم در این خصوص شاهد مشارکت حداکثری آنها باشیم.

وی موضوع فرهنگسازی و لزوم اجرای این امر مهم در مباحث مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد که می‌توان به اجرای دوره‌های آموزشی متعدد در مدارس سطح شهر که همراه با توزیع برخی اقلام نظیر مدادهای سبز که قابلیت کاشتن را دارند اشاره کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت، خدمات شهر و محیط زیست شورای اسلامی شهر نیز در این نشست با تاکیر بر همفکری و تعامل بین مردم و مسئولین گفت: شعار امسال ما زاهدان شهریست که دوستش داریم می‌باشد لذا هدف از برگزاری این نشستها افزایش تعامل و همکاری مردم با مسئولین امر می‌باشد و انتظار داریم شهروندان عزیز برای داشتنی شهری زیبا نهایت همکاری و مشارکت خود را با شهرداری به عمل آورند.

دکتر یوسفی اظهار داشت: کمبود منابع آبی به عنوان یکی از مشکلات اساسی فراروی توسعه‌ی فضای سبز همواره مطرح می‌باشد که در این راستا با توجه به ضرورت امر پیگیر استفاده از پساب تصفیه‌خانه زاهدان جهت آبیاری فضای سبز هستیم که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط بتوانیم به زودی از این قابلیت بسیار خوب استفاده کنیم

در ادامه‌ی این نشست معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان نیز ضمن بیان مطالبی پیرامون ضرورت افزایش گیفیت و کمیت فضای سبز شهر زاهدان گفت: ضرورت توسعه‌ی فضای سبز شهری بر هیچ کس پوشیده نیست و در این راستا اگر همیاری و همفکری شهروندان نباشد رسیدن به توسعه‌ی مد نظر امکان‌پذیر نخواهد بود.

مهندس براهویی تصریح کرد: شهروندان به عنوان شتاب دهندگان موتور محرکه توسعه‌ی شهری هستند و می‌توان گفت فاصله‌ی بین استفاده کنندگان از خدمات شهری و اداره کنندگان این خدمات مشکلاتی را جهت حفظ و نگهداری و توسعه‌ی آنها ایجاد خواهد کرد در واقع شهروندان به عنوان مهمترین عاملی که توسعه را با جهش مواجه می‌کنند مطرح می‌باشند.

وی از فضای سبز به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در ایجاد آرامش روحی و روانی یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه زاهدان در

زمینه‌ی فضای سبز با داشتن سرانه‌ی کمتر از یک متر مربع با چالش و بحرانی جدی روبروست که اگر مشارکت مردم و نگاه ویژه‌ی مسئولین به این مقوله نباشد قطعاً با چالشهای بیشتری مواجه خواهیم شد.

وی استفاده از متنفذین، شورایاران و سایر اقشار در مبحث حفظ و توسعه‌ی فضای سبز را بسیار مثمر ثمر دانست و گفت: ما به دنبال هم‌اندیشی و ارائه‌ی راهکارهایی برای برون رفت از بحران فضای سبز شهری هستیم که در این راستا بهره‌مندی از حضور خیرین فضای سبز، سازمانهای مردم نهاد، ریش سفیدان و معتمدین محلات مختلف، شورایاران و سایر اقشار و استفاده از پیشنهادات و نظرات آنها می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

در پایان این نشست اجرای برخی از مسائل جهت بهبود در پیشرفت امور مرتبط با فضای سبز مورد تاکید قرار گر فت.

– این نشستها حداقل هر ماه یک بار برگزار گردد

– اجرای طرح هر خانه یک درخت با تعیین محلات هدف با مشارکت سازمانهای مردم نهاد، شورایاران و خیرین فضای سبز پیگیری شود.

– در نشست بعدی محلات هدف با تعیین معتمدین، شورایاران، روحانیون و سایر افراد متقاضی همکاری با شهرداری مشخص و معرفی شوند.

– موضوع ایجاد بوستان مهربانی تا حصول نتیجه به صورت جدی در دستور کار نشستهای بعدی قرار گیرد.

در اثنای این نشست، حاضرین ضمن بررسی مسائل و تبادل نظر، مطالبی را در قالب پیشنهاد و انتقاد جهت بهبود فضای سبز شهری ارائه دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا