اخبار سازمان

اجرای طرح جمع آوری داربست ها، بنرها، تابلوها و استند های تبلیغاتی غیر مجاز توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری

بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری ها نصب هرگونه تابلو، سایه بان ها، استند، پوستر و بنرهای تبلیغاتی فاقد مجوز توسط شهروندان خصوصا صاحبان مشاغل در تمامی اماکن شهر اعم از معابر، میدان ها و امثال آن ممنوع است و در صورت عدم رعایت آن برخورد قانونی توسط عوامل اجرایی شهرداری انجام می شود.

شهروندان و صاحبان مشاغلی که قصد تبلیغات محیطی در سطح شهر را دارند می توانند با مراجعه به اداره سیما و منظر شهری شهرداری مستقر در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نسبت به دریافت قوانین و اطلاع از شرایط تبلیغات، اقدام کنند.

نصب هرگونه برزنت، پلاکارد، داربست، تابلوهای تبلیغاتی ( بیلبورد، بالون، استند، حجمی دیواری، پشت بام و…) تابلوهای معرف کاربری مربوط به اشخاص حقیقی یا حقوقی، دیوارنویسی، پوسترهای کاغذی و برچسب باید با مجوز شهرداری نصب شود و در غیر اینصورت ضمن جمع آوری توسط شهرداری، مشمول جریمه خواهند شد.

با وجود قانون فوق الذکر، متاسفانه کماکان برخی صنوف اقدام به نصب تبلیغات محیطی بدون مجوز می‌کنند.

حذف زوائد بصری، نازیبایی ها و تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز از چهره شهر ضرورتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. از شهروندان عزیز خواهشمندیم تا به عنوان عناصر سازنده در جامعه، همکاری های لازم را در این امر داشته باشند تا بیش از پیش این نهاد را در رسیدن به شهری زیبا و در خور شأن مردم شریف زاهدانی یاری رسانند.

به همت اداره سیما و منظر شهری سازمان و با شروع اجرای این طرح تا کنون خیابان رجایی- بلوار طباطبایی- بلوار شهید میرحسینی- خیابان سعدی- بلوار شهید مزاری- روبروی پارک لاله- میدان شهید فهمیده – خیابان خیام- بلوار قلنبر – اطراف میدان مشاهیر- خیابان امیرالمومنین و زیباشهر اطراف میدان سربازان گمنام تا حدچشمگیری از آلودگی های بصری زدوده شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا